| De MG TD kwam
        op de markt in 1950 en was de opvolger van de MG TC, de Britse sportauto
        die, de naar hun land teruggekeerde, Amerikaanse soldaten zo in hun hart
        gesloten hadden. Net als voor de MG TC was Amerika voor de TD de
        belangrijkste afzetmarkt. Onderstel en carrosserie van de TD kwamen in
        grote lijnen overeen met die van de TC. De TD beschikte echter over een
        tandheugel-stuurinrichting, schroefveren (in plaats van bladveren) en
        onafhankelijke wielophanging vóór. De spatborden waren anders van vorm
        omdat de grote 19 inch spaakwielen van de TC plaats hadden gemaakt voor
        15 inch wielen. Vanaf 1950 kwam er tevens een Mk II versie op de markt
        die naast de Mk I werd gebouwd. De Mk II beschikte over een krachtiger
        motor en een "power bulge" op de rechter motorklep. De MG TD werd
        gebouwd tot 1953 en opgevolgd doorde MG TF…
 Technische
        gegevens 4 cilinder
        lijnmotorcilinderinhoud: 1250 cc.
 carburatie: 2x S.U.
 vermogen: 54 pk. bij 5250 tpm.
 topsnelheid: 125 km/u.
 versnellingen: 4 handgeschakeld
 gewicht: 885 kg.
 Informatie  Kleur two-tone British Racing Green
        met zwarte spatborden. Zwart lederen interieur en zwart mohair soft top
        en tonneau cover. De automobiel is
        uitgerust met een chroom kofferrek, side screens, twee chroom
        buitenspiegels en verstralers.
  |