| De MG J2
        Midget was de opvolger van de J1 Midget. De J2 werd in 1932 aan het
        publiek voorgesteld. Deze kleine sportauto stal gelijk de harten van
        menig sportwagen liefhebber. De kleine J2 was een rap duveltje met een
        zeer goede wegligging, fijne besturing en bediening van remmen en
        versnellingsbak.De vierversnellingsbak was voorzien van vloerschakeling (net als wij nu
        gewend zijn) wat door de rijders zeer op prijs werd gesteld.
 Fraai detail is dat wanneer de motorkap geopend wordt de halve auto
        plotseling geopend voor je staat... Je kijkt recht in de
        voet-compartimenten en hebt een zeer mooi uitzicht op de gehele motor
        met versnellingsbak; ideaal om aan te sleutelen moeten ze bij MG hebben
        gedacht.
 Verschillende bronnen melden dat het Britse blad "Autocar", in
        de jaren dertig van de vorige eeuw, de topsnelheid van de MG J2 klokte
        op 82 mijlen per uur (ruim 131 km/u.)
 Vele J2 eigenaren wilden ook 82 mijlen op hun tellers zien; dat lukte
        dus mooi niet, bij 70 mijlen was de koek echt op; menig J2 motortje werd
        in die dagen overtoerd en opgeblazen. Later bleek dat het team van
        "Autocar" een opgevoerde versie van de J2 van de fabriek
        meegekregen had om te testen...
 Een zeer speciaal klein sportwagentje dat een grote plaats inneemt
        in de Britse sportwagen historie.
 Technische
        gegevens Vier cilinder
        motorcilinderinhoud: 847 cc.
 carburateurs: 2x S.U.
 vermogen: 36 pk. bij 5500 tpm.
 topsnelheid: ca. 70 mph. - ca. 110 km/u.
 versnellingen: 4, handgeschakeld.
 
  |