| De MG C werd
        gebouwd tussen 1967 en 1969 en was bedoeld als opvolger van de Austin
        Healey. De MG C is qua carrosserie identiek aan de MG B met uitzondering
        van de motorkap. De MG C was voorzien van een 2912 cc. zescilinder
        lijnmotor die 145 pk. leverde en de auto een topsnelheid van ca. 190
        km/u gaf. De MG C heeft ten opzichte van de MG B een gewijzigde
        voorwielophanging met torsiestaafvering, dit om het grotere gewicht van
        de zescilinder motor te kunnen dragen. Er werden slechts 4542 MG C's
        gebouwd waarvan ongeveer de helft uitgerust was met de GT carrosserie.     Technische
        gegevens Zescilinder
        motorcilinderinhoud: 2912 cc.
 carburateurs: 3x SU
 vermogen: >145 pk.
 versnellingen: 4 + overdrive
 topsnelheid: 190 km/u.
 gewicht: 1165 kg.
 Informatie  Kleur Riviera silver blue metallic met een zwart lederen
        interieur. Chassisnummer: GCD1U7775G. Het
        onderstel werd voorzien van nieuwe bladveren, Power-flex
        polyurethaanbussen en Spax dempers. De motor werd tijdens revisie
        voorzien van Cosworth zuigers en een 'fast road' nokkenas. De twee
        originele SU carburateurs werden vervangen door drie nieuwe SU HS6
        carburateurs op een speciaal spruitstuk. Het gehele interieur werd vernieuwd inclusief
        toepassing van nieuwe lederen stoelen. Deze MGC GT is voorzien
        van een 'Modern classic' Becker Mexico HiFi systeem met ingebouwde
        navigatie, centrale deurvergrendeling, een klasse 3 alarm en een houten
        MotoLita stuurwiel.
   |