| De MG PA zag
        het levenslicht in 1934 als opvolger van de J-type modellen. De chassis
        constructie en de vorm van de carrosserie werden overgenomen van de MG
        J-type modellen.  Het MG PA chassis was echter verlengd. Opvallend
        vormgeving detail is de overgang naar de prachtig gelijnde, direct aan
        de body gemonteerde, spatborden met treeplanken. In de MG PA herkennen
        we de oerlijnen van de later zo succesvolle MG T serie die het begin zou
        vormen van het grote succes van MG in de Verenigde Staten.Ten opzichte van de MG J2 modellen was mechanisch en technisch veel
        vernieuwd en verbeterd; de motor was vernieuwd en werd voorzien van drie
        krukaslagers. Tevens werden een beter stuurhuis, een beter
        differentieel, een stevigere koppeling en grotere (12 inch.)
        trommelremmen gemonteerd.
 De MG PA was leverbaar als open twee-zitter, open vier-zitter en als
        Airline Coupé. Van al deze modellen werden in 1934 en 1935 slechts 2000
        exemplaren gebouwd.
 
 Technische
        gegevens Viercilinder
        motortwee S.U. carburateurs
 cilinderinhoud: 847 cc.
 vermogen: 36 pk. bij 5500 tpm.
 topsnelheid: ca. 130 km/u.
 remmen: trommelremmen rondom.
 gewicht: 800 kg.
 
  |